Защо се случва така, че собствениците на имоти не искат да си сътрудничат с агенциите за недвижими имоти?
Вероятно няма такъв агент недвижими имоти, който никога да не е изпитвал отказ от клиент за сътрудничество, да не е чувал по телефона „Не съм заинтересован от сътрудничество с агенция за недвижими имоти“ или да не е чел в частни обяви „Агенции за недвижими имоти, моля не звънете“.
Нека обърнем внимание на няколко най-често срещани причини за отказ от сътрудничество с посредници в търговията с недвижими имоти.
Агенцията за недвижими имоти няма изградена марка
Когато чуем думите Lexus или Mercedes, те се свързват с качество, доверие на клиентите, класа и най-вече с добре изградена марка. Марката на фирмата е потвърждение на дългогодишното доверие на клиентите, които използвайки услугите ѝ получават продукт/услуга с най-високо качество, остават доволни и се връщат отново. Ако собственикът на имот се обръща към агенция, която има много слаба марка, не се занимава със собственото си развитие и почти нищо не предлага на своите клиенти, не е разумно да се очаква успешна продажба.
Клиентът не е доволен от услугата на конкретен агент недвижими имоти
Знаете ли, че семеен психолог няма право да се занимава с тема извън областта на семейната психология? Съществува цял списък с етични правила за психолога, които му забраняват това. Нещо подобно се случва и в областта на посредничеството при недвижимите имоти. Ако клиентът има за цел да продаде двустаен апартамент от вторичния пазар, а агентът, с когото работи, е експерт в продажбата на парцели, със сигурност ще ви бъде трудно да се разберете. В крайна сметка агентът няма да покаже добри резултати при продажбата на имота на своя клиент и самият клиент ще остане разочарован от работата на посредника.
Решение: „Уважаеми господа, за съжаление не съм експерт в продажбата на такъв тип имоти, но с удоволствие ще ви предоставя контакт до посредник, който е по-компетентен в тази област“ – правилният и етичен отговор на професионален посредник, който значително улеснява сътрудничеството.
Клиентът не е доволен от услугата на конкретна агенция за недвижими имоти
Понякога агенцията за недвижими имоти няма достатъчно инструменти необходими за покупка или продажба на имот. Често се случва продаващият клиент да има нужда от определен набор услуги, а агенцията да не може да ги предостави. Също така може да се срещне ситуация, когато посредникът няма такъв тип имот, какъвто търси купуващият клиент.
В такива случаи е важно да бъдем истински и честни. Ако агенцията не може да продаде конкретен имот защото не разполага с тези или онези инструменти, трябва да го признаем.
Обхватът на услугите на агенцията за недвижими имоти не отговаря на стойността на услугата
Често се случва клиентът, който продава недвижим имот, да не е доволен от размера на комисионната, която трябва да плати на агента. Според клиента тази сума е твърде висока и именно поради това „не си струва да се предприема сътрудничество“. Това се случва, защото агенцията за недвижими имоти предоставя твърде ограничен обхват услуги, а в замяна иска високо възнаграждение. 10 000 000 долара може да струва най-новото Bugatti, но не и стар разпадащ се Ford 🙂
Както се вижда, сътрудничеството изобщо не е толкова сложно, колкото някой си го представя. Когато клиентът открито казва в какъв е проблемът, а посредникът успее да намери решение за него, сътрудничеството става възможно и дори приятно.
One Response
Може ли посредникът да откаже продажбата на имот на потенциален клиент, който иска да купи имот, но заяви, че няма да подпише с посредника никакъв договор за посредничество?