Презентации на недвижими имоти и коронавирус.

Prezentacje nieruchomości a koronawirus. Prezentacja Nieruchomosci A Koronawirus

Съдържание

Презентации на имоти – безопасни ли са те?

В настоящата ситуация всички сме съсредоточени върху опазването на здравето, а понякога и на живота. Някои подхождат към това по-спокойно, други – много педантично. Здравето е безценен фактор с най-висок приоритет и в грижа за неговото състояние обществото в момента може да отложи или дори да се откаже от по-малко значими неща. Колкото по-високо нещо се намира в т.нар. пирамида на Абрахам Маслоу, толкова по-лесно можем да се откажем от него и най-често го правим.

В случая с работата на агент по недвижими имоти, за да може да продаде имота, който има под опеката си, трябва да бъде изпълнено основно условие. Трябва да се срещнат на едно и също място и време поне 3 лица: продавачът, купувачът и нотариусът. И именно това условие сега може да бъде трудно изпълнимо.

Много важен фактор са презентациите на имоти. По същество от тях зависи много и те отварят пътя към следващите действия преди продажбата.

В своя опит все още не съм срещал ситуация, в която някой да е взел решение за покупка или дългосрочен наем на имот на вторичния пазар въз основа на виртуална презентация. Възможно е единични случаи да са имали място, но аз не съм ги срещал.

Други също четоха: Дистанционна работа в агенция за недвижими имоти

Как технологиите ни позволяват дистанционни презентации на имоти?

Вторичен пазар

Настоящата технология все още не може да ни замени във възприемането с толкова сетива. Ако всички имоти на пазара бяха представени чрез една и съща презентационна технология – може би щеше да е по-лесно. В момента на пазара има абсолютна дисхармония в презентациите.

Постоянни презентации

Агенциите за недвижими имоти разполагат със снимки с много различни резолюции, в различни цветови температури, както и в различна ориентация. В специализираните портали са смесени снимки с подготвени, обмислени аранжировки с такива, направени сякаш случайно. Цените на тези имоти обаче са доста сходни.

Планове на апартаменти – не всеки представен имот има приложен актуален план. За определена група търсещи това е много важен фактор. Много полезно е персонализиране на представянето на плановете.

Описанията на имотите също показват голямо разнообразие що се отнася до специализираните портали. Малцина проверяват своите описания и определят кои части от тях са важни при вземането на решение за следващи действия с офертата.

Динамични презентации

Виртуални разходки. Тези, предлагани чрез камера от серията matterport, вероятно са най-съвместимите. Агенциите за недвижими имоти, използващи услуги както на външни фирми, така и самостоятелно – получават доста сходен краен резултат. Това определено е предимство. Друг плюс е възможността за свободно движение из имота със собствено темпо. Тази форма ни е позната от наблюденията в Google Street View. Също така институции и музеи все по-често въвеждат такива възможности. Но дали този вид презентация може да повлияе върху решението за покупка? Смятам, че не.

Видео презентации. Представят имота, като операторът избира какво ще бъде видимо на екрана по време на възпроизвеждането. В този случай може съзнателно да се изберат еднакво силни предимства на имота. Можем също така да представим недостатъци – за да минимизираме броя на незапалените по сделката. Предимството на този формат е фактът, че сме подсъзнателно свикнали с него. Рекламите в телевизията или в интернет от много години се представят именно в такъв формат.

Видео презентации с агент. Според мен най-съвършената форма за представяне на имот. Тъй като може най-много да се доближи до живото представяне. За съжаление все още това е дистанционна, виртуална форма и засега въздейства само със зрителни и евентуално слухови стимули. Това е най-технологично усъвършенстваната и в същото време най-времеемката форма на презентация. Като единствена има и опасността, че ако по някакъв начин актьорът, който представя дадения имот, не допадне на потенциалния клиент – целият имот може да бъде възприет с лошо впечатление.

Други също четоха: Ще спаднат ли цените на жилищата във Варшава?

Агенти по недвижими имоти, работещи ексклузивно при необитаеми жилища, често получават ключове от апартаменти. Тук след предварително запознаване с видео презентацията може безопасно да се опита предаването на ключовете от жилището и да се позволи на търсещите да се запознаят с актуалното състояние на имота.

Първичен пазар

Жилища от строителни предприемачи имат значителен дял в сделките за покупко-продажба на недвижими имоти. В този случай спрямо актуалните тенденции малко неща се променят. Често имотите са били закупувани още на етапа на т.нар „дупки в земята“. За презентация са били достатъчни визуализации на помещенията, планове и евентуално макети. С настоящата технология можем всичко да пренесем във виртуалния свят. Човешкият фактор извън чисто продажбените аспекти тук може да бъде елиминиран. Строителните предприемачи за целите на презентациите могат спокойно да затварят своите офиси за продажби.

Кондо хотели и краткосрочен наем

Учудващо двете форми недвижими имоти, закупувани с инвестиционна цел, са подготвени за безконтактно обслужване. Тук технологично всичко е подготвено за ситуацията с епидемиологична заплаха. За съжаление парадоксално най-вероятно този сегмент от пазара на недвижими имоти може най-бързо, вече в рамките само на няколко дни, да усети много сериозни загуби. Икономиката е пълна с парадокси и противоречия.

Парцели

В случай с парцели всички презентации могат да се извършват дистанционно. След изготвянето на интересна презентация в епохата на GPS системите можем с голяма точност да насочим заинтересованото лице към парцела. При тези имоти си струва доста добре да се положат усилия при презентациите, за да се насърчат потенциалните заинтересовани към самостоятелна разходка до мястото за оглед.

Вероятно хората няма да решат да купят имота, ако не са сигурни в него. Ако тази сигурност е свързана със здравен риск – най-вероятно ще отложат тази дейност за друг момент.

Оцени

Само влезли в профила си потребители могат да оценяват

Средна оценка 5 / 5. Брой оценки 11

Няма оценки. Бъди първият, който ще оцени тази публикация.

Автор:
Михал Сподимек – агент по недвижими имоти, специализиран в инвестиции в страната и чужбина. От 2014 година ръководи бутиковата агенция за недвижими имоти GOESTE, известна с индивидуалния подход, ефективността и високите стандарти на обслужване. Автор на книгата: „Как да станеш и бъдеш успешен агент по недвижими имоти“. Михал помага на клиентите да реализират мечтите си за идеални имоти и ги подкрепя при инвестиции в страни като Испания, Кипър и Хърватия. Благодарение на своите знания и опит той е спечелил доверието на много клиенти, а също така е станал ценен обучител. Неговата мисия е да свързва хората с имотите, които най-добре отговарят на техните нужди и цели.

Сподели:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *