Презентацията на имота е първият момент, в който агентът по недвижими имоти може да доведе до резервация или сделка.
Преди да се проведе презентацията на имота, трябва да бъдат изпълнени много фактори – включително и такива, свързани с широкоразбрания маркетинг на недвижими имоти.
Маркетингът става все по-скъп, а при по-малко популярните имоти дори при перфектно проведени предшестващи действия – всяка презентация на имота може да бъде оскъдна.
Как да представяме имотите, за да увеличим шансовете си и още повече да заинтригуваме разглеждащите?
Като рутинен агент по недвижими имоти понякога можем да не забелязваме определени поведения, а дори и действия, които могат да помогнат за създаване на добро впечатление. Толкова много хора се фокусират върху зрителния усет, пренебрегвайки останалите сетива, с които може много да се постигне. Много важно е тук да се запази умереността. Когато опознаваме нещо ново, често то ни изглежда завладяващо и едновременно с това смятаме, че е ефективно.
В телевизията презентацията на имот най-често е съсредоточена върху обсъждането на това, което зрителят в момента вижда. Често той вижда много.
Презентацията на имота не е само обсъждане на това, което се вижда. Понякога ефекти носи фокусирането върху това, което не се вижда.
Презентацията на имота определено е повече психология, отколкото трикове, които особено начинаещите агенти търсят с цел подобряване на резултатите си.
По време на презентацията на имота най-добре е да се погрижим за комфорта на търсещите, а не за собствениците. Често агентите по недвижими имоти искат да угодят на собственика, но именно търсещият ще вземе решението дали този апартамент е хубав, дали му харесва и дали ще се чувства добре в него и дали ще пожелае да плати такава сума.
Представянето на имот за продажба е много комфортно, когато ни харесва той. Тогава сме искрени, истински и естествени. Стремете се в офертата си да имате такива имоти, които ви харесват и които с чиста съвест можете да препоръчате на другите – тогава първо ще бъдете по-успешни, а второ – честни. Към себе си и към клиентите.
Не се ръководете и не се сравнявайте с телевизионните презентации. Те се подчиняват на други правила и целта им е съвсем различна.
Опознайте нуждите на търсещите и тогава ще знаете дали можем да съобразим дадения имот или не. Няма смисъл от насилствено съобразяване.
Презентацията на имот за продажба не е същото като разходката из него
Трябва също да се има предвид, че представянето на имот не е просто разходка с гости из апартамента. Ако само разхождаме из апартамента, ние пасивно разчитаме на решението на разглеждащите. Тоест, вместо да използваме уменията си за продажба, по-скоро се надяваме купувачите сами да решат да купят. Добре проведените презентации на имоти за продажба са цял процес. И важното е това да се случва на този етап. Ако презентациите трябва да бъдат още по-ефективни, те не могат да се провеждат от собственика на апартамента. Само по време на отсъствието на собствениците и обитателите, разглеждащите няма да се чувстват като гости, а може би вече ще се възприемат като бъдещи стопани. Такива малки разлики в менталната сфера могат много силно да повлияят на резултатите, а именно те са най-важни за нас.