Поради емоциите от очакването на голямото събитие, каквото безспорно е Евро 2016, което с всеки изминал ден изглежда все по-надуто, се появи наш лидер. Лице, което напълно заслужи това както на терена, така и извън него – Роберт Левандовски. Неговата популярност и търсенето на неговия образ като „лице на рекламата“ са напълно оправдани, но както във всичко, важен е балансът. В момента може съвсем обективно да се признае, че Роберт „изскача дори от хладилника“ и навсякъде се появява неговата фигура, с удоволствие рекламираща продукти на известни марки. От тази преувеличеност със сигурност не печелят марките, които не са напълно асоциирани с човека на успеха, както и самият играч, който просто скоро ще омръзне. Заслужава да се обмисли използването на няколко известни и също толкова талантливи лица, например Боруч (неговата татуировка зад ухото би имала смисъл при реклама на телефон), Щесни, Криховяк, Блашчиковски, Милик.
Какво общо има това с продажбата на недвижими имоти?
Може да се намери определена аналогия когато собствениците на имоти сами продават и подписват открити договори с много агенции, най-често мислейки си, че колкото повече агенции има, толкова по-голям е шансът за продажба на апартамента. Математически да, така може да се подходи към това, но продажбата на апартамент не е само математика. Опитните хора знаят, че в този случай „по-малкото означава по-ефективно“.
Порталът за недвижими имоти не е всичко
Ако консултантът знае, че е единственият такъв, тогава може да даде повече от себе си в много области. Агенцията, която като единствена ще се занимава с даден имот, определено ще инвестира в него повече както пари, така и време. В случай че дадено жилище се представя от много фирми възниква и усещането „че това не е изгодна оферта“, защото го виждам на толкова много места и никой още не го е купил – значи „няма нещо наред с него“. Често възниква и бъркотия вследствие на немарливост и даденият имот се появява с различни цени и различна квадратура.
Това че имотът се представлява от едно избрано бюро не означава, че само клиентите на тази фирма ще го видят. Консултантите разполагат със системи за обмен на оферти и много често има междуагентско сътрудничество, където едната страна представлява продавача а другата купувача. Тогава много ефективно се извършва т.нар. „бумащина“. Има доста от това в случаите когато апартаментът е закупен с кредит и следващият купувач също желае да го придобие подпомаган от кредит. Нека помним, че бюрата за недвижими имоти получават възнаграждение само при успешна сделка и затова много им е важно да я осъществят ефективно.
Много важен фактор, за който са осъзнати коректните бюра, е системата за препоръки. Затова добрият и осъзнат агент по недвижими имоти ще направи всичко възможно да удовлетвори клиента във всеки етап от процеса на посредничество.
Коя агенция и агент да изберем тогава?
Няма универсално решение. Струва си да попитате познати за техния опит. Определено е важно да се уверите дали дадената агенция разполага с лицензиран посредник. Особено ценени са т.нар. „стари лицензи“ – издавани от Министерството, които изискваха завършване на тематични висши учебни заведения, полагане на много труден изпит и провеждане на шестмесечна практика. Също така е добре да посетите уебсайта, канала в youtube, профила във facebook и други на съответната агенция – в крайна сметка „как те видят, така те опишат“. Много разумно е да си зададете въпроса: Искам ли моят апартамент да бъде до съседните обяви в офертата на тази фирма? Съществен фактор може да бъде и оценката дали някой ни се струва приятен и дали харесваме да разговаряме и общуваме с този човек. Този човек ще представя нашия апартамент и от него зависи много как ще протече целият процес.
Не винаги голямото означава добро.
Когато отидем в бутиците на Мокотовска в Варшава, намираме по няколко избрани дрехи – малък избор, високо качество, висока цена – животът показва, че има желаещи и често връщащи се лоялни клиенти. Разбира се, има хора, които предпочитат да отидат в голяма верига, където имат голям избор, ниска цена и за съжаление по-ниско качество. Всеки трябва сам да си зададе въпроса какъв тип услуги очаква от агент по недвижими имоти. При това трябва да се има предвид, че недвижимите имоти са едно от най-скъпите стоки в света и някои ги купуват/продават само веднъж в живота си, затова имат право да очакват професионално обслужване.
Снимката по-долу показва оферти за един и същ дом в портал за недвижими имоти. Това е ефектът, когато собственикът подписва договори с много агенции. Коя оферта за дома тогава да изберем? И в коя реклама Левандовски изглежда най-добре? Най-вероятно през 2022 година подобни ситуации ще продължат да се срещат и хората, продаващи своите имоти, ще имат проблеми.