Обяви за продажба на парцели – доминиращи, но не най-добрите стандарти

Ogłoszenia o sprzedaży działek – dominujące, a nie najlepsze standardy Ogloszenia O Sprzedazy Dzialek Dominujace A Nie Najlepsze Standardy

Съдържание

Разглеждайки обяви за продажба на парцели в мрежата, трудно е да не се създаде впечатлението, че тяхното качество, информационна и търговска стойност отстъпват по ниво на обявите за други видове недвижими имоти. Това най-често се отнася за обяви, публикувани директно от собствениците, макар че често се случва изброените в тази статия характеристики да се наблюдават и при обяви за продажба на парцели, публикувани от агенти по недвижими имоти.

Как най-често изглеждат обявите за продажба на парцели, публикувани в портали за недвижими имоти?

Обявите за продажба на парцели са категория обяви, която още на пръв поглед изглежда „управлявана“ от малко по-различни стандарти в сравнение с останалите категории недвижими имоти, предлагани за продажба. Да вземем например апартаменти, къщи, жилища или дори малки студиа. Там в списъците с обяви нашето внимание все по-често привличат оферти с красиви, добре подготвени снимки (все по-често след т.нар. хоум стейджинг), видеоклипове и разширени описания, които будят въображението. Тези стандарти изненадващо пропускат обявите за продажба на парцели, земеделски имоти. Дали парцелите наистина са продукт, който не може да бъде представен по атрактивен начин? Ако се ръководим от повечето оферти за продажба на парцели в порталите, може да се създаде такова впечатление. Какви са най-честите грешки, допускани от продавачите на парцели – както от физически лица, така и от агенти посредници в процеса на продажба? По-долу ще изброим някои от тях – най-разпространените.

Обяви за продажба на парцели – без снимки

Въпреки че повечето портали при добавяне на обява в по-малка или по-голяма степен „принуждават“ към добавяне поне една снимка на имота, в категорията парцели все още има обяви без снимки, или със „снимка“, която не показва самия парцел. Вместо това се поставя „заместващо изображение“ например с текстово съобщение, лого на портала или име на агенция. Това може да породи у потенциалните заинтересовани съмнения не само относно състоянието на парцела, но и относно автентичността на такава обява. Освен това такъв тип оферти „изчезват“ сред множеството други обяви и биват пренебрегвани от хората, търсещи предложения за разглеждане.

Продавам парцел с плевели

Обяви, в които на снимките – било то на преден или далечен план – са показани плевели, храсти или занемарена общо взето територия, също не са рядкост в порталите. От какво произтича това? Много често просто от действителното състояние, тъй като действително често се случва парцелите да са незастроени и занемарени и затова снимките просто показват реалното положение.

Продавам парцел, но няма да кажа кой – „познайте“. За оферти с пестеливи описания

Понякога обявите, публикувани директно от собствениците на парцели, съдържат само основна и в същото време непълна информация. Това са оферти, чието описание често включва само един или два реда текст. Тук намираме само информация, че продаваният парцел е строителен или земеделски, има определена площ и се намира в дадено населено място. За съжаление няма други данни, които да ни накарат да се задържим по-дълго върху конкретната оферта. В този случай причината може да е, че парцелът се предлага едновременно от няколко агенти, като никой от тях не желае потенциалният клиент да го открие в т.нар. „реал“ и да се свърже директно с продавача, пропускайки (комисията на) агента. Затова има своеобразно „маскиране“ на имота от страна на агентите, което води и до по-малък интерес от страна на търсещите.

Продавам парцел, но нямам снимка – „заема“ тогава от някоя карта

Много обяви за продажба на парцели съдържат екранни снимки от карти, публикувани в интернет. В тази категория много популярни са сателитните изображения, както и кадрите от Google Street View, направени от камери, монтирани на покривите на „автомобилите на Google“. Дали лицата, които добавят чужди снимки – „генерирани“ по този начин, си дават предварително труд да прочетат условията в правилата за лицензиране, авторските права и използването на чужди ресурси? Тази практика не касае само хората, които публикуват оферти самостоятелно, но и посредниците и агенциите за недвижими имоти, които представляват интереса на своя клиент и действат по негово поръчение.

Как трябва да изглежда обявата за продажба на парцел?

Отговорът е доста прост, но изпълнението е малко по-трудно. Обявата за продажба на парцел трябва да бъде „оборудвана“ с медии (снимка, видео), които я отличават сред другите оферти в порталите и приканват към запознаване с нея. Разбира се, шансовете да бъде направена такава снимка или филм през леко открит прозорец на кола са минимални, затова най-големи шансове за изпъкване в това отношение имат офертите, подготвени от специализирани агенции за недвижими имоти. Времевото ангажиране при подготовката на такива обяви е несравнимо по-голямо и следователно свързано с адекватни разходи, но те най-често се възвръщат многократно чрез това, че офертата достига до по-голям брой потенциални купувачи и съответно търсенето също се увеличава. Когато търсенето расте, обикновено се повишава и цената, която заинтересованите купувачи са готови да платят за дадения имот. С други думи – шансът за постигане на висока цена е по-голям при наличие на повече потенциални купувачи. Истина стара колкото света.

Примери от обяви, увеличаващи шансовете за изгодна продажба на парцел

По-долу представяме примери за презентации на недвижими имоти – земеделски парцели от нашата агенция – Goeste Nieruchomości. Това са вече архивни видео формати за оферти за продажба на парцели, показващи, че екранна снимка от карта или снимка на плевели или трева на парцела не са единствените начини за промотиране на продукта, който продавачът може да избере. Парцелите, представени както в примерите по-долу, дават много по-големи шансове за по-бързо достигане до заинтересовани купувачи, по-бърза продажба, както и увеличаване на броя на заинтересованите лица за покупка, което, както казахме, се отразява върху нивото на възможната цена. Всеки от недвижимите имоти, представени по-долу, вече е намерил купувач, но можете да видите и други парцели, които в момента предлагаме >>>

Също така ви насърчавам да се свържете лично с автора на горепосочения подбор. Гледайки примерите за реализирани видеа на Goeste Nieruchomości, моля си представете как би могла да изглежда офертата за продажба на вашия парцел?

Оцени

Само влезли в профила си потребители могат да оценяват

Средна оценка 0 / 5. Брой оценки 0

Няма оценки. Бъди първият, който ще оцени тази публикация.

Автор:
Od czasów studiów fascynuje się sprzedażą, procesem sprzedaży, a także zagadnieniami reklamy online. Zaczynał jako doradca ds. kredytów hipotecznych, współpracował z bankami, prowadził stronę ułatwiającą wybór banku i kredytu na nieruchomość. Pracował w działach sprzedaży takich portali jak Gazeta.pl, Wirtualna Polska (gdzie zajmował się branżami budownictwo i nieruchomości), a także jako szef sprzedaży w Grupie e-budownictwo.pl należącej do Polska Press. W ostatnich miesiącach współpracownik Sonarhome (startupu zajmującego się wyceną i sprzedażą nieruchomości) czy Wnętrza 3D gdzie propagował ideę wykorzystania modeli 3D i wirtualnych spacerów wśród agencji nieruchomości. Licencjonowany pośrednik w obrocie nieruchomościami (licencja nr 25516 Polskiej Federacji Rynku nieruchomości). Absolwent Studiów Podyplomowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także Wydziału Pedagogicznego UW gdzie ukończył 2 specjalizacja: Andragogiczną (kształcenie i psychologia dorosłych) oraz Animację społeczno-kulturalną. Pasje: gitara elektryczna, fotografia, copywriting, reklama online, nieruchomości

Сподели:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *